Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet bij?

Neem dan contact met ons op door te bellen naar 010 - 316 05 51, een e-mail te sturen naar info@fixtel.nl of via het contactformulier.

Wat doet Fixtel?
Fixtel is een reparatiecenter waar u terecht kunt voor een Smartphone reparatie, Tablet reparatie en MacBook reparatie. Zo lossen onze monteurs vrijwel elk probleem op die kunnen ontstaan bij mobiele apparaten. Daarnaast kunt u ook bij ons terecht voor software oplossingen.
Hoe lang duurt een reparatie?
Dat is afhankelijk van de service waar u voor kiest.Komt u langs? Dan kiest u voor de klaar-terwijl-u-wacht service. Dit houdt in dat uw Smartphone, Tablet of MacBook wordt gerepareerd terwijl u plaatsneemt in onze comfortabele ontvangstruimte. Reparatie tijd: 30 minuten
Kan ik een prijsopgave krijgen?
Dat kan, kom dan langs bij Fixtel. Bij Fixtel kunt u een prijsopgave opvragen wanneer uw telefoon is onderzocht en de defecten zijn vastgesteld. Zo komt het regelmatig voor dat u een prijsopgave nodig heeft voor de verzekering. De kosten van een prijsopgave zijn € 29,95. Wanneer u uiteindelijk de reparatie laat uitvoeren door Fixtel krijgt u € 29,95 korting op de reparatie.
Wat houdt de 24-uur service precies in?
Wanneer u niet langs een van de Fixtel Stores kunt komen kunt u kiezen voor de 24-uur service. Dit houdt in dat uw mobiele apparaat na ontvangst binnen 24 uur wordt onderzocht, gerepareerd en retour wordt gestuurd. Fixtel biedt de 24-uur service aan voor klanten die graag hun mobiele apparaat wilt laten maken door Fixtel maar niet in de buurt van een Fixtel Store wonen. Wanneer wij uw mobiele apparaat hebben ontvangen gaan wij allereerst het apparaat onderzoeken. Na onderzoek komen wij erachter wat er precies defect is en wat er nodig is om het defect op te lossen. Wanneer wij de reparatiekosten in kaart hebben gebracht nemen wij gelijk contact met u op. Pas na akkoord van de reparatiekosten voeren wij de reparatie uit. Zo weet u zeker dat u bij Fixtel aan het goede adres bent en niet voor verrassingen komt te staan.
Welke merken kan Fixtel repareren?
Fixtel repareert vrijwel elk merk, onze monteurs zijn gespecialiseerd in het repareren van Smartphones, Tablets en MacBooks. Zo hebben onze technici ervaring met de reparatie van oudere en de nieuwste modellen van mobiele apparaten. Wij repareren de volgende merken: Apple, HTC, Huawei, LG, Nokia, Microsoft, Samsung, Sony en Motorola. Staat jouw merk niet op de website, neem dan contact met ons op. Samen kijken we naar de mogelijkheden en zoeken we een oplossing.
Wat kost een reparatie?
De kosten van een reparatie hangen volledig af van het type mobiele apparaat en de reparatie. Bij Fixtel zijn tarieven vrijwel meteen duidelijk. Alle reparatietarieven zijn all-in prijzen, dit houdt in dat montagekosten en BTW in de prijs zijn inbegrepen. Mocht de prijs niet duidelijk zijn, neem dan contact met ons op.
Wat zijn de kosten van de ophaalservice?
De kosten voor de ophaalservice zijn € 29,95. U kiest de locatie uit waar uw mobiele apparaat opgehaald moet worden. Vallen de reparatiekosten boven € 199,- wordt uw mobiele apparaat kosteloos retour gestuurd (anders betaalt u nogmaals € 29,95 voor het retour zenden).
Wat zijn de kosten van zelf opsturen?
Wanneer u zelf uw defecte mobiele apparaat wilt opsturen naar Fixtel moet u rekening houden met het goed verpakken van uw apparaat om extra schade te voorkomen. Zorg er daarnaast voor dat u het pakket aangetekend opstuurt wanneer u naar het postkantoor gaat, zo is een aangetekend pakket tot € 500,- verzekerd. Voor het terugsturen van uw mobiele apparaat rekenen wij € 7,95.
Wat zijn de onderzoekskosten?
Onderzoek kosten zijn € 29,95. Na onderzoek communiceren wij gelijk de reparatiekosten. Na akkoord van de reparatiekosten voeren wij de reparatie uit. Waterschade? Voor een chemische reiniging rekent Fixtel € 39,95 die u alvorens moet afrekenen. Bij een chemische reiniging wordt uw toestel chemisch gereinigd waar al het vocht uit uw toestel wordt verwijderd en onderzocht op eventuele defecten. Na chemische reiniging krijgt u van ons een onderzoeksrapport.
Hoe en wanneer moet ik betalen?
Voordat onze monteurs een reparatie uit voeren worden de reparatiekosten allereerst gecommuniceerd. Alvorens reparatie onderzoeken wij uw mobiele apparaat om defecten op te sporen. Wanneer duidelijk is wat er precies defect is overleggen wij met u wat er moet gebeuren en wat het kost. Pas na akkoord van het reparatietarief voeren wij de reparatie uit. U geeft dus altijd eerst toestemming voor de reparatie en de -kosten.De betaling zelf is afhankelijk van de service waar u voor kiest: – Als u langskomt, kunt u direct na reparatie contant of met de pinpas betalen.
Krijg ik garantie op de reparatie?
Bij Fixtel krijgt u 12 maanden garantie op de reparatie en het reparatie onderdeel. Bij Fixtel wordt er uitsluitend met originele onderdelen gerepareerd, na reparatie is uw mobiele apparaat weer zo goed als nieuw. You break it… we fix it! en daarom garanderen we u nog meer.
Kan ik zonder afspraak langskomen voor een reparatie?
Dat kan! Loop binnen bij een van ons winkels voor een reparatie. Onze reparateurs ontvangen u in onze comfortabele ontvangstruimte. Hier kunt u plaatsnemen terwijl onze monteurs druk bezig zijn met de reparatie. Liever een afspraak maken? Dat kan ook!
Voor welke defecten kan ik bij Fixtel terecht?
Bij Fixtel kunt u voor vrijwel elk Smartphone defect, Tablet defect of MacBook defect langskomen of gebruikmaken van de 24-uurs service. Onze monteurs hebben jaren ervaring en kunnen hierdoor vrijwel elk defect oplossen. Zo is Fixtel er voor uw iPhone scherm reparatie, Tablet home button vervangen of Smartphone software probleem. You break it… we fix it!
Wat is de status van mijn reparatie?
Wij houden u altijd op de hoogte van de status van de reparatie. Mochten wij gegevens of andere informatie nodig hebben, nemen wij gelijk contact met u op.